اصول کار با روتیواتور چگونه است؟ نحوه کار روتیواتور این گونه است که در عمق مشخصی خاک را بریده و آن را نرم می کند. این کار سبب می شود که علف های هرز خاک با خاک مخلوط شوند و شرایط برای بذرپاشی محیا می شود. در این مقاله قصد داریم راهنمای استفاده از روتیواتور را به طور کامل توضیح دهیم.

روتیواتور و انواع آن

منابع آب ذخیره شده در کشور مصارف گوناگونی دارند و از این مقدار حدود60% آن به استفاده کشاورزی مربوط می شود امروزه با توجه به کمبود آب حفظ رطوبت خاک از اهمیت ویژه ای برخور داراست. به همین دلیل است که امروزه خاک ورزی و زیر و رو کردن  خاک به روش سنتی  توصیه نمی شود. روتیواتور ها به دو شکل پشت تراکتوری و تیلر روتاری تولید می شوند. از روتیواتورهای پشت تراکتوری برای انجام کارهای کشاورزی سنگین استفاده می کنند. هنگام استفاده از روتیواتور های پشت تراکتوری خاک برگردانده نمی شود بلکه آن بریده و با هم مخلوط می شوند. امروزه  نسبت به گذشته از این محصول استفاده بیشتری می شود. در ادامه قصد داریم طرز کار با روتیواتور و نکات ضروری که قبل از استفاده باید بدانید را توضیح دهیم.

قبل از استفاده از روتیواتور به چه نکاتی باید توجه کرد:

قبل از استفاده و به کارگیری روتیواتور باید نکات مهمی را بدانید از جمله:

مزایای استفاده از روتیواتور:

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از روتیواتور مرطوب نگه داشتن خاک می باشد0 این کار باعث می شود تا در مصرف آب صرفه جویی شود. روتیواتور به دلیل عمکرد چرخشی اش خاک را به خوبی مخلوط می کند و در نتیجه برای بذر پاشی خاک را آماده می کند. سرعت دستگاه روتیواتور به مدل آن دستگاه بستگی دارد. مدل گیربکسی دستگاه این امکان را می دهد تا سرعت دلخواه خود را تنظیم کنید. این دستگاه به دلیل داشتن موتور قدرتمند و پره های بزرگش در کمترین زمان مساحت زیادی از زمین را شخم می زند.

راهنمای استفاده از روتیواتور:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مشاوره در مورد محصولات و خرید با ما تماس بگیرید