خرید سم پاش کشاورزی | هامین کشت

خرید سمپاش

هامین کشت در زمینه خرید ادوات کشاورزی میباشد و در زمینه کشاورزی و محصولات باغی همواره از قدیم الایام گیاهان و درختان در معرض عوامل مختلف و تهاجم آفات قرار می گرفتند. بسیاری از کشاورزان در اثر این امر و بیماری های متعددی که گیاهان آنها دچار می شدند ضرر های بسیار زیادی می کردند و محصولات و زحمات بلند مدت آنها همگی از بین میرفت. از بین رفتن محصولات و بیماری درختان و گیاهان برای یک کشاورز می تواند شکستی بزرگ باشد زیرا این گونه افراد منبع درآمد دیگری به جز کشاورزی و محصولات گیاهی ندارند. اما در عصر حاضر با پیشرفت علم و بررسی انواع آفات که گیاهان و درختان را درگیر می کند راه حل های مفید و کارآمدی ابداع شده است. یکی از روش هایی که می تواند به بهتر شدن محصولات کشاورزی کمک کند استفاده از سمپاشی است. شما نیز میتوانید با خرید بیل تراکتور از هامین کشت

قبل از خرید این ویدئو رو ببنید

خرید سمپاش کشاورزی

اگر بخواهیم به طور تاریخی به موضوع بپردازیم استفاده از سموم برای موارد مختلف به عصر دوران یونان باستان باز می‌گردد. به صورت مدرن و امروزی و با قصد محافظت از گیاهان و محصولات کشاورزی استفاده از سم و سمپاشی درختان میوه از قرن ۱۶ میلادی استفاده شد و با پیشرفت و تغییر های مختلف تا به امروز ادامه دارد. آفات گیاهی و بیماری های متعلق به آن طی سال ها از گذشته تا به امروز تغییرات بسیاری را به خود دیده اند. برای همین است که در طی این سالها سم ها و سازندگان آن به طور پیوسته در حال ایجاد تغییرات و قویتر کردن آن برای مبارزه با آفت ها و بیماریها هستند. 

خرید سم پاش | هامین کشت

انواع سمپاش های کشاورزی و زراعی

لزوم خرید سمپاش

 از آنجایی که همه ساله گیاهان پس از رشد و در همه مراحل محصول دهی در معرض آفات مختلف  قرار می گیرند، برای جلوگیری از تخریب محصولات، سمپاشی اصولی با توجه به فصل، شرایط و نوع آفت توصیه شده است . سمپاشی محصولات علاوه بر آنکه از تخریب شدن محصولات یک ساله یک کشاورز جلوگیری می کند همچنین قادر است که کیفیت و مقدار محصولات را نیز افزایش دهد.استفاده از سمپاش امروزه تنها برای جلوگیری از از آفت ها نیست و به خوبی می تواند کیفیت محصولات را بالا برده و همچنین مقدار برداشت و نیز افزایش دهد. د از خرید یک سمپاش نمی تواند یک هزینه باشد بلکه یک جزو سرمایه گذاری و سود اقتصادی بیشتر است. 

اگر شما باغدار هستید و یا اینکه باغ میوه جدیدی را خریداری نموده اید و دوست دارید به تولید محصولات کشاورزی بپردازید حتماً سمپاشی درختان و خرید سمپاش باغی را مد نظر داشته باشید. به جرات می توان گفت این کار یکی از مراحل مراقبت و کشاورزی به حساب می آید و شاهد عملکردی بهتر خواهید بود. در زمان هجوم آفات و امراض گیاهی سمپاشی درختان اهمیت خود را نشان می دهند و اگر قبل از زمان حمله حشرات ایام اولیه سمپاشی صورت گیرد به بهترین نحو می توان از خسارت های بزرگ و جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

در ادامه این مبحث و پس از آگاهی از لزوم استفاده از سمپاش نکاتی مهم در مورد سمپاشی گیاهان و مسائل مربوط به آن بیان می شود تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از وسیله مفیدی که دارید استفاده کنید.

چگونه تاثیر استفاده از سمپاش را بیشتر کنیم؟

 با توجه به وضعیت بیماری ها، آفت ها، علف های هرز و… در باغ لزوم استفاده از سم و آفت کش ها به چشم می آید. اما بهتر است در این میان نکات ضروری رعایت کنید با این کار شما اثربخشی بیشتری را داشته باشد.

  1.  در گام اول شما باید به خوبی نوع آفت و بیماری را شناسایی نمایید. بهترین کار کمک گرفتن از متخصصین در این زمینه است و سپس می توانید با توصیه آنها از سم مورد نظر استفاده کرده و مراحل سمپاشی را انجام دهید.
  2.  حتماً از پیش آگاهی به منظور معین نمودن وقت سمپاشی کردن بهره ببرید.
  3.  اگر از آفت کش ها استفاده می کنید حتما زمان صحیح آن را در نظر داشته باشید. این زمان بسته به دوره رشد گیاه و عمر و زندگی آفت است. ممکن است یک سم در زمانی خاص بافتی را از بین ببرد اما اگر در زمان مناسبی انجام نشود اثر گذار نیست.
افزایش تاثیر سمپاش | هامین کشت

کالیبره کردن سمپاش های کشاورزی

 برای انجام دادن مراحل سمپاشی باغ و محصولات زراعی خود به منظور تعیین کردن مقدار آب مصرفی در هر هکتار، حتماً باید سمپاش کالیبره شود. مواردی همچون نوع نازل، سرعت و حرکت سمپاش در مزرعه، مقدار فشار محلول سم خروجی باید در در زمینه کالیبره کردن مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال با کیفیت ترین نازل جهت سمپاشی در مزارع تی جت ۸۰۰۲ است که دارای زاویه پاششی حدود ۸۰ درجه بوده و مقدار  همپوشانی آن از انواع مشابه خود بهتر است. دقت داشته باشید اگر زاویه پاشیده شدن بیشتر گردد این همپوشانی به خوبی انجام نخواهد شد.

زمان استفاده از سمپاش زراعی بعد از خرید

 باید به این نکته توجه داشته باشید که زمان سمپاشی از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای این منظور بهتر آن است که این کار در اوایل صبح و هوای خنک و یا در عصر گاه آن انجام شود. این کار سبب می‌شود که جذب عناصر توسط برگ گیاه افزایش پیدا کند و همچنین از  سوختگی برگها جلوگیری شود. به عنوان مثال این گونه می توان گفت که در سمپاشی کردن باغ پسته این کار باید زمانی انجام شود که درخت آبیاری شده و تشنه نباشد. بهترین زمان چند روز قبل یا بعد از آبیاری درختان است. در محصولی مانند پسته که مثال زده شد از آنجایی که دوره آبیاری و فاصله بین آن زیاد است و باید سعی نمود برنامه سمپاشی طوری تنظیم گردد که به زمان آبیاری درختان باغ نزدیک باشد. همچنین اگر از علف کش ها استفاده می کنید باید در نظر داشته باشید که باغ و مزرعه شما مبتلا به تنش خشکی نبوده زیرا در اثر گذاری علف کش بسیار تاثیر دارد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر از یک سمپاش به طور مشترک استفاده می کنید حتماً اجزای آن را شستشو دهید زیرا ممکن است محلول های قبلی برای گیاه شما سازگاری نداشته و موجب سوختگی در گیاه شما شود.

رعایت نکات ایمنی در استفاده از سمپاش های صنعتی

  1. به این نکته دقت داشته باشید که بیشتر از مقدار توصیه شده و حد مجاز از آفت کش ها در یک فصل سال استفاده نمایید.
  2.  در هنگام عملیات سمپاشی حتماً باید وسایل و تجهیزات مناسبی را تهیه و از آن استفاده کنید. وسایلی مانند کلاه، ماسک، دستکش، عینک محافظ چشم، لباس هایی با حالتی بلند و دارای آستین  این و چکمه های لاستیکی حتماً باید تهیه گردد.
  3.  دقت نمایید که سم مورد استفاده باید در دوز مشخص و توصیه شده باشد.
  4.  نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشید و وزش باد در زمان سمپاشی است. حتی المقدور سعی کنید در زمان وزش باد این کار را انجام ندهید و اگر مجبور به انجام این کار شدید به نحوی قرار بگیرید که به صورت پشت به باد عملیات سمپاشی صورت پذیرد.
  5.  جالب است بدانید که مقدار رطوبت موجود در هوا بر مقدار تبخیر شدن سموم و آفت کش ها تاثیر دارد. رطوبت مناسب شب برای انجام سمپاشی تقریباً چیزی بیشتر از ۴۵ درصد است است و برای انجام این کار مناسب است. اگر رطوبت پایین وجود داشته باشد باعث می گردد که سموم شما سریع تر تبخیر شود و همچنین تاثیر باد بردگی بیشتر می شود.
  6.  نکته دیگر و مهم در سمپاشی مزارع نوع و سنگینی آب مورد استفاده برای رقیق کردن سموم است. آبهای سخت حالتی  قلیایی داشته و می‌تواند بر تاثیرگذاری سم اثر گذار باشد و قدرت آن را کم کند.  همچنین علاوه بر سنگینی آب باید به مقدار نمک و شوری آن نیز دقت نمود. دقت داشته باشید که ناخالصی ها و یا مواردی چون گل آلوده بودن آب می تواند تاثیرات منفی گذاشته و به هیچ وجه توصیه نمی شود.
  7.  به زمان سمپاشی و وضعیت جوی و آب و هوایی دقت داشته باشید. زیرا اگر هوای بارانی را برای این کار انتخاب نمایید بارش باران می تواند تا حد زیادی سموم را شسته و تاثیر آن را اندک کند.
  8.  برای سمپاشی مزارع به دمای هوا نیز دقت داشته باشید. بهتر است که در دمای هوای بالاتر از ۲۸ درجه سانتیگراد عملیات سمپاشی انجام نشود.
  9. به هیچ وجه مواد غلیظ را در مخزن سمپاش نریزید ابتدا آن را در ظرفی با آب تمیز روی نموده و کم کم آن را اضافه نمایید.
  10. به هیچ وجه سموم مختلف را با هم ترکیب نکنید زیرا ممکن است دچار ناسازگاری و اختلال شود و تأثیر منفی بر روی گیاه شما داشته باشد. بهتر است برای اطلاع از این امر از کارشناسان مشورت بگیرید.
نکات ایمینی استفاده از سمپاش های کشاورزی | هامین کشت

چه زمانی برای سمپاشی درختان و گیاهان مناسب است؟

  •  بسته به نوع آفت و شرایط حاضر زمان های مختلف برای این کار در نظر گرفته میشود. به طور مثال برای از بین بردن شپشک و آفت های برگ خوار فصل زمستان توصیه می گردد. اما برای درختان میوه استفاده از سمپاشی در ماههای بهمن و اسفند و زمان قبل از جوانه زدن درختان توصیه می گردد. هنگام سمپاشی زمستانی باید زمانی باشد که خطر شدید سرما برطرف شده و زمان متورم شدن جوانه ها باشد. 

 

نکاتی برای سمپاشی درختان میوه
  1.  باید بدانید که مناسب ترین وقت سمپاشی درختان میوه یک الی دو هفته قبل از آن است که درخت شروع به جوانه زدن کند.
  2.  قبل از آنکه مبادرت به سمپاشی درختان میوه کنید، بهتر است آنها به خوبی آبیاری شده باشند.
  3.  توصیه می گردد که به منظور کیفیت بهتر سمپاشی و اثربخشی از موتورهای سمپاشی استفاده گردد.
  4.  باید مقدار سمپاشی به اندازه مناسب باشد به نحوی که سم از روی شاخه و برگ ها چک نماید.
  5.  زمانی که سمپاشی می کنید علاوه بر برگ های درخت ت از تنه درخت نیز غافل نشوید و حتماً سمپاشی را به طور کامل در این ناحیه نیز انجام دهید.
  6. در بیشتر موارد قسمت های داخلی درخت به خوبی سمپاشی نمی شود پس حتماً دقت کنید تا تمام نواحی داخلی و خارجی در خط آغشته به سم شود.
  7. اگر سمپاشی زمستانه درختان و انجام می دهید باید بدانید که بهترین زمان پس از هرس نمودن درختان باغ شما است. 

نکات ایمنی در سمپاشی درختان

  1.   حتماً از وسایل ایمنی استفاده نمایید. به همراه داشتن ماسک، دستکش، عینک، لباس آستین بلند و… که در بالا به آن اشاره شد ضروری است.
  2.  به هیچ وجه با لباسی که عملیات سمپاشی را انجام داده اید وارد منزل و محیط زندگی نشوید.
  3.  به این نکته دقت داشته باشید که درحین عملیات سمپاشی هیچگونه خوراکی مصرف نکنید. خوردن آب نیز در زمان سمپاشی کردن مناسب نیست و با هم می تواند خطرناک باشد.
  4.  اگر نیاز به مخلوط کردن سم های مختلف با یکدیگر هستید از وسیله مخصوص این کار استفاده کنید. 
  5. در جهت درست باد قرار میگیرید تا از انتشار و نزدیک شدن مواد سمی به خود می نماید.
  6.  

بهترین نوع سمپاش برای باغ

 امروزه انواع مختلفی از سمپاش در ظرفیت های مختلف وجود دارد. این مقدار می تواند از از ۱۰ لیتر تا صدها نیز متغیر باشد. اما از آنجایی که مراحل ساخت سم می تواند زمانبر و طولانی باشد بهتر است از انواعی از سمپاش استفاده شود که دارای مخازن بزرگ باشد. همچنین به دلیل سنگین بودن مخزن چند صد متری اینگونه از سمپاش ها از شیلنگ های بلند استفاده می شود تا به تمام نقاط باغ دسترسی داشت. از آنجایی که اتومبیل و حمل کننده مخزن سم در مقادیر بالا ممکن است نتواند وارد تمام نقاط باغ گردد، بهتر است از انواع استاندارد شیلنگ در متراژهای مناسب استفاده شود تا این کار با بهترین شکل ممکن به انجام برسد و به تمام نقاط درختان و گیاهان باغ سم مورد نظر برسد. به اینگونه سمپاش ها که ظرفیت های زیادی دارند و قابلیت های مناسبی را ارائه می دهند سمپاش های پشت تراکتوری بوم دار نیز می گویند. اینگونه سمپاش ها تقریباً مخزنی  ۴۰۰ لیتری و بوم ۸ متری دارند. بهترین آنها سمپاش های پشت تراکتوری بوم دار است.

 

انواع سمپاش های پشت تراکتوری

 همانطور که در بالا تر اشاره شد اینگونه سمپاش ها مخزن بزرگی داشته و نیاز به درست کردن چندین باره سم جهت سمپاشی نمی باشد. اینگونه سمپاش ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  1.  سمپاش های بوم دار سوار شونده:  اینگونه از سمپاش ها به طور پیوسته وابسته به تراکتور یا ماشین حمل هستند.
  2.  سمپاش بوم دار کششی: تقریباً و به طور نسبی به تراکتور وابسته هستند و به منظور تامین کردن انرژی خود از شفت تراکتور استفاده می کنند.
  3. سمپاش بوم دار خودکششی: اینگونه از سمپاش ها کاملا حالت مستقیم دارند و نیاز به ماشین های کشاورزی و یا تراکتور ندارند.
انواع سم پاش های کشاورززی | هامین کشت

برای مشاوره در مورد محصولات و خرید با ما تماس بگیرید