در این مقاله نحوه اتصال گاوآهن به همراه تنظیمات اولیه آن را به طور کامل آموزش می دهیم. ابتدا باید انواع گاوآهن را بشناسید و با تنظیمات ابتدایی آن آشنایی داشته باشید و در نهایت با ابزار های لازم برای این کار آشنا شوید.

نحوه اتصال گاوآهن به تراکتور:

ایتدا هر کار شما باید نحوه کار با گاوآهن را بلد باشید؛ اما اگر بلد نیستید برای نصب گاوآهن به تراکتور از یک متخصص کمک بگیرید. برویم سر اصل مطلب، برای اتصال ادوات به تراکتور ابتدا بررسی کنید که گاوآهن شرایط لازم برای اتصال دارد یا خیر. بعد از این‌که مطمئن شدید که گاوآهن تمام شرایط لازم برای اتصال به تراکتور را دارد، تراکتور را به سمت گاوآهن هدایت کرده و برای اتصال ادوات آماده کنید.

برای اتصال ادوات به تراکتور در گاوآهن سوار و نیمه سوار، لازم است نقاط اتصال سه‌گانه گاوآهن را به تراکتور متصل کنید. سپس به وسیله اهرم هیدرولیک، بازوهای تراکتور را سه سمت بالا و پایین برده و به نقاط اتصال ادوات به تراکتور، وصل کنید.

انواع گاوآهن کدامند:

تنظیمات اولیه در گاوآهن چیست:

تنظیمات گاوآهن بعد از نصب به تراکتور:

ابتدا تراکتور را روشن کنید؛ ترمز دستی تراکتور را بکشید و گاوآهن با ابزار اهرم هیدرولیک بالا بیاورید.

زمانی که گاوآهن را بالا آوردید؛ به سمت چپ و راست آن را حرکت دهید. این حرکت را طوری انجام دهید که گاوآهن صاف باشد و به سمت چپ یا راست متمایل نباشد.

به اهرم هیدرولیک، گاوآهن را به سمت پایین بیاورید به طوری که خیش اخر 20 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد. توجه داشته باشید زمینی که در آن گاوآهن را تست می‌کنید، باید صاف و هموار باشد.

زمانی که فاصله خیش اول به خیش آخر همسان شد، گاوآهن از لحاظ تزاری تنظیم است. اگر فاصله خیش اول و آخر یکسان نبود، طول بازوی وسط را بیشتر کنید؛ اگر بیشتر بود برعکس.

در آخر، فاصله لبه صاف تیغه خیش‌ها تا سطح زمین باید یک اندازه و هم تراز باشد.

اگر همه این موارد درست بود، نصب گاوآهن به تراکتور درست انجام شده است.

ابزارهای مورد نیاز برای اتصال گاوآهن به تراکتور:

  1. تراکتور
  2. گاوآهن
  3. بازو وسط تراکتور
  4. تجهیزات ایمنی
  5. کمک‌های اولیه(برای احتیاط)
  6. قفل‌های ضروری
  7. جعبه آچار مکانیک
  8. لباس کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مشاوره در مورد محصولات و خرید با ما تماس بگیرید